10.9.2018

Höpöhöpö

Pakina julkaistu Salon Seudun Sanomissa 9.9.2018


Salon poliisiaseman seinään ei tule niin hätkähdyttävää optista illuusioita kuin odotin. Perniöntie ei jatkukaan muraalissa nelikaistaisena.
Elämässä pitää olla muitakin tavoitteita kuin seinien kaunistaminen, joten lopetetaan muralisointi ja tehdään tästä pakinapalstasta maailman höpöhöpömyönteisin. Kiitos ideasta pitää antaa sinne, minne se kuuluu: hallituksen työministerille, joka sanoi, että opposition puheet irtisanomisten helpottamisen turmiollisuudesta ovat höpöhöpöä.
Sillä tavalla puhutaan pienille lapsille, poliittisille vastustajille ja muille ymmärrysrajoitteisille.
Irtisanomista ehdotetaan helpotettavaksi alle 20 työntekijän yrityksissä. Hallitus ottaa kyllä melkoisen riskin. Ministereitä on vain 17, ja tähän asti salkusta ei ole tarvinnut luopua, vaikka puolueen kannatus olisi pienempi kuin mielipidettauksen virhemarginaali. 

Työministeri oli asian ytimessä, sillä maailmassa on paljon höpöhöpöä. Meillä on erinomaiset höpöttämisen edellytykset ja hyvä höpötysilmapiiri, ja palstalla on tilaa sekä pienille että keskisuurelle höpöhöpölle.
Höpöhöpön yleisyydestä huolimatta höpöhöpöasteen nosto on mahdollista, sillä kaikki eivät vielä höpötä, vaan puhuvat vähän, yksiselitteisesti ja totta.
Höpöhöpöhankkeessa käytetään älykästä teknologiaa niin vähän kuin mahdollista ja keskitytään sen sijaan inhimillisiin resursseihin: vahvistetaan höpötysosaamista ja verkotetaan höpöttäjiä, jotka ovat sisällöntuotannon asiantuntijoita käyttäjälähtöisessä höpöhöpössä.
Sisällöntuotannossa korostetaan, että vaikka kieli on kaiken mieli, tarkoitus on vain täyttää tyhjää. Pöhinä on vain höpinän anagrammi.
Höpötykseen erikoistuminen kannattaa, sillä sillä on jatkuvasti laajenevat markkinat kaikilla elämänalueilla.

Otetaan esimerkki elinkeinoelämästä, mutta jotta luottamukselliset suhteet yhteistyökumppaneihin, partnereihin, osahankkijoihin, päämiehiin, välikäsiin ja muuhun klusteriin säilyvät, jätetään nimet mainitsematta.
Itämerellä operoiva laivanvarustamo kertoi tällä viikolla, että brändimainonnan kattotoimistoksi valitun yrityksen kanssa syntyneen kumppanuuden tuloksena on laivoilla toteutettu uusi elämyskonsepti.
Laivatkaan eivät ole enää laivoja, vaan merinäkymällä varustettuja kokonaisvaltaisia lomakohteita.
Brändistrategiatyötä jatketaan kokemusjohtajuudella ja kuuntelemalla asiakkaiden fyysisiä, digitaalisia ja sosiaalisia tarpeita.

Kuinka toivoisinkaan, että esimerkki olisi keksitty, mutta höpöhöpö, ei se ole.
Sitä sentään kai voi toivoa, että edes vähän katsottaisiin, mihin nurkkaan ne digitaaliset tarpeet tehdään.

Ei kommentteja: